Rozpatrywanie projektów stałych i czasowych organizacji ruchu

Katalog usług Komunikacja i transport
Ogólny opis
  1. Do sporządzania projektu organizacji ruchu zobowiązani są między innymi:
    1. zarządcy dróg i organy zarządzające ruchem, którzy wprowadzają zmiany w istniejącej organizacji ruchu na zarządzanych przez siebie drogach,
    2. podmioty, które w wyniku prowadzonych prac remontowych lub budowlanych muszą wyłączyć z ruchu część lub cały odcinek drogi publicznej,
    3. podmioty, które poprzez organizację imprez masowych muszą wyłączyć z ruchu część lub cały odcinek drogi publicznej;
    4. kolejowe jednostki organizacyjne, przedsiębiorcy obiektów usługowych, organizacje turystyczne, jednostki wykonujące przewozy tramwajowe, wprowadzający zmiany w istniejącej organizacji ruchu na drogach publicznych.
  2. Zadania z zakresu zarządzania ruchem należą do:
    1. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad na drogach krajowych, a w miastach na prawach powiatu na autostradach i drogach ekspresowych;
    2. Marszałek Województwa na drogach wojewódzkich nie przebiegających przez miasta na prawach powiatu,
    3. Starosta na drogach powiatowych i gminnych nie przebiegających przez miasta na prawach powiatu,
    4. Prezydent miasta na drogach publicznych położonych w miastach na prawach powiatu, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych.
Wymagane dokumenty
  1. Wniosek zawierający następujące informacje:
    1. nazwę wnioskodawcy; w przypadku gdy wnioskodawca realizuje zamówienie podmiotu określonego w § 4 ust. 3 pkt 1-3 rozporządzenia niezbędne jest dołączenie do wniosku upoważnienia udzielonego przez ten podmiot do występowania przez wnioskodawcę o zatwierdzenie projektu,
    2. przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu – w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze.
  2. Dwa egzemplarze projektu organizacji ruchu (trzy egzemplarze w przypadku stałej organizacji ruchu) zawierającego:
    1. plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;
    2. plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 zawierający: lokalizację istniejących , projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń nowej organizacji ruchu, parametry geometrii drogi;
    3. program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
    4. zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
    5. opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień , przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
    6. przewidziany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu - w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze;
    7. nazwisko i podpis projektanta.
  3. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
Sposób dostarczania dokumentów
  1. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
    1. przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym),
    2. złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy,
    3. przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
  2. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.

Miejsce złożenia dokumentów w urzędzie

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
ul. Juliusza Ligonia 46
40-037 Katowice
Kancelaria Ogólna parter, pokój 164

Opłaty

Opłaty nie występują – zatwierdzenie organizacji ruchu nie jest decyzją administracyjną.

Terminy i sposób załatwienia sprawy
  1. Sprawa załatwiana jest w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin wynosi 60 dni od dnia złożenia wniosku.
  2. Organizację ruchu na drogach wojewódzkich, z wyłączeniem miast na prawach powiatu oraz z zastrzeżeniami określonymi w § 6 pkt 2 i 3 w/w rozporządzenia zatwierdza Marszałek Województwa Śląskiego, na podstawie projektu.
  3. Po rozpatrzeniu złożonego projektu organizacji ruchu organ zarządzający ruchem może:
    1. zatwierdzić organizację ruchu w całości lub w części:
      • bez zmian,
      • po wprowadzeniu zmian lub wpisaniu uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu;
    2. odesłać projekt w celu wprowadzenia poprawek;
    3. odrzucić projekt.
  4. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
    1. poprzez pocztę tradycyjną,
    2. osobiście w siedzibie urzędu.

Miejsce osobistego odbioru dokumentów:

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Departament Drogownictwa
40-029 Katowice, ul. Dąbrowskiego 23
pok. 5.22, 5.13

Informacje na temat przebiegu spraw

Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać poprzez bezpośredni kontakt z Urzędem lub telefonicznie.

Kontakt:
Michał Balion, Andrzej Wyrobek, Michał Kasjaniuk, Mariusz Grzesica
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Departament Drogownictwa
40-029 Katowice, ul. Dąbrowskiego 23
tel. 32 77 40 522, 32 77 40 513

Podstawa prawna
  1. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem. (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 784).
  2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021, poz. 450 t. j. z późn. zm.)
Przetwarzanie danych osobowych

Informacja Administratora danych zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia UE o ochronie danych osobowych nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.

Informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Marszałek Województwa Śląskiego, z siedzibą przy ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice, adres email: kancelaria@slaskie.pl, strona internetowa: bip.slaskie.pl;
  2. Została wyznaczona osoba do kontaktu w sprawie przetwarzania danych osobowych (inspektor ochrony danych), adres email: daneosobowe@slaskie.pl;
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
    1. rozpatrywanie projektów organizacji ruchu drogowego wynikające z przepisów prawa, w szczególności z 10 ust. 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym;
    2. archiwizacji, wynikający z art. 6 ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny ciążący na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia).
  4. Pani/Pana dane osobowe będą ujawniane osobom upoważnionym przez administratora danych osobowych, podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, w zależności od zakresu projektu organizacji ruchu Marszałkom Województw, Komendantowi/om Wojewódzkiemu/im Policji; Komendantowi/om Powiatowemu/ym Policji, Staroście/stom, Wójtowi/om, Burmistrzowi/om i Prezydentowi/om Miasta/t, Powiatowemu/ym Zarządowi/om Dróg, Zarządowi/om Dróg Wojewódzkich, inwestorowi/om, wykonawcy/om robót, osobie/om realizującej/ym zamówienie inwestora/ów lub wykonawcy/ów robót biorących udział w procedowaniu wniosku, operatorowi pocztowemu lub kurierowi, a po jego pozytywnym rozpatrzeniu ww. oraz organom kontrolnym, podmiotom przetwarzającym, którym zostaną zlecone czynności z zakresu archiwizacji, podmiotom zapewniającym obsługę informatyczną Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, operatorowi pocztowemu lub kurierowi. Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane każdemu zainteresowanemu taką informacją lub publikowane w BIP Urzędu;
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres minimum 5 lat. Po upływie obowiązującego okresu przechowywania będą podlegać ekspertyzie ze względu na ich charakter, treść i znaczenie. Ekspertyza może dokonać zmiany kategorii okresu przechowywania tej dokumentacji włącznie z uznaniem jej za materiały podlegające wieczystemu przechowywaniu w Archiwum Państwowym;
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
  7. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Podanie danych jest obowiązkowe, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie nie rozpatrywanie projektu organizacji ruchu;
  8. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 rozporządzenia.

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego

ul. Ligonia 46
40-037 Katowice
tel.: +48 (32) 20 78 888
e-mail: kancelaria@slaskie.pl

NIP Województwa (rozliczenia): 9542770064  
NIP Urzędu (spr. pracownicze): 9542260713

REGON: 276284638

Strona internetowa Województwa Śląskiego: slaskie.pl

Logo głównego BIP.
Powrót na początek strony