Załącznik do Uchwały Sejmiku Województwa Śląskiego Nr 1/14/3/99 z dnia 6 XII 1999
STATUT TEATRU ROZRYWKI W CHORZOWIE
Rozdział I POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
Teatr Rozrywki w Chorzowie, zwany dalej " Teatrem", jest wojewódzką samorządową instytucją kultury, działającą na podstawie: -ustawy z dnia25 października1991 r. O organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. Nr 110 z 1997, poz. 721 z późn. zm.) - ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. Nr 91 z 1998 poz. 576 z późn. zm.) - niniejszego statutu
§ 2.
1.Siedzibą Teatru jest miasto Chorzów. 2. Teatr prowadzi działalność na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz poza jej granicami.
§ 3.
1.Organizatorem Teatru jest Województwo Śląskie. 2. Teatr posiada osobowość prawną i jest wpisana do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez organizatora. 3.Nadzór nad Teatrem sprawuje Zarząd Województwa Śląskiego. 4. Teatr używa pieczątki podłużnej o treści: TEATR ROZRYWKI Ul. Konopnickiej 1 41-500 Chorzów
Rozdział II ZAKRES DZIAŁALNOŚCI TEATRU
§4.
1.Do zakresu działania Teatru należy prowadzenie działalności artystycznej, szczególnie w formie łączącej dziedziny sztuki takie jak: teatr, muzyka, balet i plastyka, w oparciu o zawodowych realizatorów i wykonawców. 2. Teatr może podejmować inne formy działalności artystycznej , mające na celu upowszechnianie kultury. 3. Teatr prowadzi działalność edukacyjną współpracując w szczególności ze szkołami i społecznym ruchem kulturalnym. 4. Teatr może prowadzić działalność impresaryjną, zgodną z profilem artystycznym, a także udostępniać scenę do prezentacji operetkowych, teatralnych, estradowych innych instytucji kultury i zespołów w celu poszerzenia oferty repertuarowej.
Rozdział III ORGANIZACJA TEATRU
§ 5.
1. Teatrem zarządza i reprezentuje ją na zewnątrz Dyrektor. 2.Dyrektor zarządza Teatrem przy pomocy zastępcy dyrektora i głównego księgowego. 3.Rolę dyrektora artystycznego pełni Dyrektor , bądź zastępca dyrektora. 4.Dyrektora i zastępcę dyrektora Teatru powołuje i odwołuje Zarząd Województwa Śląskiego po zasięgnięciu opinii Ministra właściwego do spraw kultury, związków zawodowych działających w Operze oraz stowarzyszeń zawodowych i twórczy.
§ 6.
1.Do zadań Dyrektora należy w szczególności : 1/ prowadzenie działalności zgodnie ze statutem 2/ tworzenie warunków do realizacji zadań określonych w §4 statutu oraz w regulaminie organizacyjnym, 3/ dbałość o mienie i właściwą gospodarkę tym mieniem oraz środkami finansowymi, 4/ zatwierdzanie planu działalności Teatru 5/ zatwierdzanie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami oraz zawieranie innych umów cywilno-prawnych 2.Dyrektor przedstawia Zarządowi Województwa Śląskiego: 1/ plan działalności instytucji, obejmujący plan usług, przychodów i kosztów plan remontów i konserwacji środków trwałych oraz plan inwestycji- w terminie 14 dni po zawiadomieniu o wysokości uchwalonej przez Sejmik Województwa Śląskiego dotacji na dany rok, 2/ sprawozdania finansowe o terminach określonych w przepisach szczegółowych dotyczących sprawozdawczości, 3/ plan działalności artystycznej na sezon artystyczny oraz sprawozdanie za ubiegły sezon w terminie do dnia 31 sierpnia każdego roku.
§ 7.
Organizację wewnętrzną Teatru określa regulamin organizacyjny nadawany przez Dyrektora po zasięgnięciu opinii Zarządu Województwa Śląskiego oraz działających w Teatrze organizacji związkowych i stowarzyszeń twórców.
§ 8.
1.Zarząd Województwa Śląskiego powołuje Radę Programową Teatru jako organ doradczy Dyrektora, opiniujący plany działalności artystycznej i ich realizację. 2.Szczegółowe zasady działania Rady Programowej Teatru określa jej regulamin zatwierdzony przez Zarząd Województwa Śląskiego.
Rozdział VI GOSPODARKA FINANSOWA TEATR
§ 9.
1.Teatr prowadzi samodzielną gospodarkę finansową w ramach posiadanych środków oraz na podstawie planu działalności Teatru , kierując się zasadą efektywności ich wykorzystania. 2.Przychodami Teatru są: 1/ wpływy z prowadzonej działalności 2/ dotacje budżetowe 3/ darowizny i zapisy osób fizycznych i osób prawnych 4/ środki otrzymywane z innych źródeł. 3.Teatr prowadzi rachunkowość wg zasad określonych w odrębnych przepisach o rachunkowości. 4. Do składania oświadczeń w imieniu Teatr w zakresie praw i obowiązków majątkowych i finansowych wymagane są podpisy dwóch osób :Dyrektora bądź osoby przez niego upoważnionej oraz głównego księgowego.
§ 10.
1.Teatr może prowadzić działalność gospodarczą w dziedzinach : organizacji imprez, wydawniczej, usług rzemieślniczych, szkoleniowej; hotelowej, gastronomicznej wg zasad określonych w odrębnych przepisach. 2.Dochód z działalności gospodarczej Teatru służy realizacji celów statutowych.
Rozdział V POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 11.
1.Statut Teatru nadany jest Uchwałą Sejmiku Województwa Śląskiego. 2.Zmiany statutu dokonywane są w tym samym trybie.
|