Sporządzanie i przekazywanie marszałkowi województwa informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska (AZBEST i PCB).
Podmioty obowiązane:
Informacje dotyczące wyrobów zawierających azbest są bezpośrednio wprowadzane przez wójta, burmistrza, prezydenta miasta do bazy azbestowej administrowanej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, dostępnej za pośrednictwem sieci Internet pod adresem www.bazaazbestowa.gov.pl prowadzonej w formie elektronicznej przy użyciu systemu teleinformatycznego w rozumieniu art. 3 pkt 3 ustawy o informatyzacji.
Informacje dotyczące wyrobów zawierających azbest wójt, burmistrz lub prezydent miasta okresowo przedkłada marszałkowi województwa w Bazie Azbestowej według stanu na dzień 31 grudnia w terminie do 31 marca.
Wykorzystujący wyroby zawierające azbest przekazuje Informację o wyrobach zawierających azbest właściwemu marszałkowi województwa corocznie w terminie do dnia 31 stycznia zgodnie z załącznikiem nr 3 do: rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 roku (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31)
Informacja podlega corocznej aktualizacji w terminie do 31 stycznia każdego roku, aż do zaprzestania użytkowania wyrobu i jego usunięcia.
Informacja sporządzana jest w 2 egzemplarzach:
Według art. 162 ust. 6 ustawy Prawo Ochrony Środowiska wójt, burmistrz lub prezydent miasta okresowo przedkłada marszałkowi województwa informacje o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska.
Informacje o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska na administrowanych przez te osoby terenach zgodnie z działem 2 i 3 do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 23 lipca 2009 roku (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1450) są przedkładane marszałkowi województwa do dnia 31 marca za poprzedni rok kalendarzowy, według stanu na dzień 31 grudnia, w formie pisemnej oraz elektronicznej na informatycznych nośnikach danych.
Informacja o wykorzystywanych PCB dla przedsiębiorców zgodnie z załącznikiem nr 2 do: rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 24 czerwca 2002 roku (Dz. U. z 2002 r. Nr 96, poz. 860) przedkładana jest jednorazowo; aktualizacja informacji następuje po usunięciu PCB.
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Kancelaria Ogólna Urzędu Marszałkowskiego w Katowicachul. Ligonia 4640-037 Katowicepokój: 164, na parterze budynku.
Od poniedziałku do piątku w godzinach: 7:30 - 15:30.
Nie dotyczy
Departament Ochrony Środowiska, Ekologii i Opłat Środowiskowych
Sekretariat, tel. 32 77 44 518
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia UE o ochronie danych osobowych nr 2016/679 informujemy, iż:
link: karta usługi w serwisie ePUAP.
Metryczka informacji
Rejestr zmian
ul. Ligonia 4640-037 Katowice tel.: +48 (32) 20 78 888 e-mail: kancelaria@slaskie.plNIP Województwa (rozliczenia): 9542770064 NIP Urzędu (spr. pracownicze): 9542260713 REGON: 276284638Strona internetowa Województwa Śląskiego: slaskie.pl