Rozpatrywanie projektów stałych i czasowych organizacji ruchu

Katalog usług Komunikacja i transport
Ogólny opis
  1. Do sporządzania projektu organizacji ruchu zobowiązani są między innymi:
    1. zarządcy dróg i organy zarządzające ruchem, którzy wprowadzają zmiany w istniejącej organizacji ruchu na zarządzanych przez siebie drogach,
    2. podmioty, które w wyniku prowadzonych prac remontowych lub budowlanych muszą wyłączyć z ruchu część lub cały odcinek drogi publicznej,
    3. podmioty, które poprzez organizację imprez masowych muszą wyłączyć z ruchu część lub cały odcinek drogi publicznej;
    4. kolejowe jednostki organizacyjne, przedsiębiorcy obiektów usługowych, organizacje turystyczne, jednostki wykonujące przewozy tramwajowe, wprowadzający zmiany w istniejącej organizacji ruchu na drogach publicznych.
  2. Zadania z zakresu zarządzania ruchem należą do:
    1. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad na drogach krajowych, a w miastach na prawach powiatu na autostradach i drogach ekspresowych;
    2. Marszałek Województwa na drogach wojewódzkich nie przebiegających przez miasta na prawach powiatu,
    3. Starosta na drogach powiatowych i gminnych nie przebiegających przez miasta na prawach powiatu,
    4. Prezydent miasta na drogach publicznych położonych w miastach na prawach powiatu, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych.
Wymagane dokumenty
  1. Wniosek zawierający następujące informacje:
    1. nazwę wnioskodawcy; w przypadku gdy wnioskodawca realizuje zamówienie podmiotu określonego w § 4 ust. 3 pkt 1-3 rozporządzenia niezbędne jest dołączenie do wniosku upoważnienia udzielonego przez ten podmiot do występowania przez wnioskodawcę o zatwierdzenie projektu,
    2. przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu – w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze.
  2. Dwa egzemplarze projektu organizacji ruchu (trzy egzemplarze w przypadku stałej organizacji ruchu) zawierającego:
    1. plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;
    2. plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 zawierający: lokalizację istniejących , projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń nowej organizacji ruchu, parametry geometrii drogi;
    3. program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
    4. zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
    5. opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień , przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
    6. przewidziany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu - w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze;
    7. nazwisko i podpis projektanta.
  3. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
Sposób dostarczania dokumentów
  1. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
    1. przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym),
    2. złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy,
    3. przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym,
    4. przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej e-Doręczenia.
  2. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie powiadomiony telefonicznie o ile podał numer telefonu kontaktowego lub pisemnie wezwany do ich uzupełnienia złożonego wniosku.

Miejsce złożenia dokumentów w urzędzie

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
ul. Juliusza Ligonia 46
40-037 Katowice
Kancelaria Ogólna parter, pokój 164

Opłaty

Opłaty nie występują – zatwierdzenie organizacji ruchu nie jest decyzją administracyjną.

Terminy i sposób załatwienia sprawy
  1. Sprawa załatwiana jest niezwłocznie

  2. Organizację ruchu na drogach wojewódzkich, z wyłączeniem miast na prawach powiatu oraz z zastrzeżeniami określonymi w § 6 pkt 2 i 3 w/w rozporządzenia zatwierdza Marszałek Województwa Śląskiego, na podstawie projektu.

  3. Po rozpatrzeniu złożonego projektu organizacji ruchu organ zarządzający ruchem może:
    1. zatwierdzić organizację ruchu w całości lub w części:
      • bez zmian,
      • po wprowadzeniu zmian lub wpisaniu uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu;
    2. odesłać projekt w celu wprowadzenia poprawek;
    3. odrzucić projekt.
  4. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
    1. poprzez pocztę tradycyjną,
    2. osobiście w siedzibie urzędu.

Miejsce osobistego odbioru dokumentów:

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Departament Drogownictwa
40-029 Katowice, ul. Dąbrowskiego 23
pok. 5.16, 5.30, 5.31, 5.32, 5.34

Informacje na temat przebiegu spraw

Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać poprzez bezpośredni kontakt z Urzędem lub telefonicznie.

Kontakt: 
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Departament Drogownictwa
40-029 Katowice, ul. Dąbrowskiego 23
tel. 32 77 40 516, 32 77 40 530, 32 77 40 531, 32 77 40 532, 32 77 40 534

Podstawa prawna
  1. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem. (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 784).
  2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024, poz. 1251 t. j. z późn. zm.)
Przetwarzanie danych osobowych

Informacja Administratora danych zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia UE o ochronie danych osobowych nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.

Informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Marszałek Województwa Śląskiego, z siedzibą przy ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice, adres email: kancelaria@slaskie.pl, strona internetowa: bip.slaskie.pl;
  2. Została wyznaczona osoba do kontaktu w sprawie przetwarzania danych osobowych (inspektor ochrony danych), adres email: daneosobowe@slaskie.pl;
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
    1. rozpatrywanie projektów organizacji ruchu drogowego wynikające z przepisów prawa, w szczególności z 10 ust. 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym;
    2. archiwizacji, wynikający z art. 6 ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny ciążący na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia).
  4. Pani/Pana dane osobowe będą ujawniane osobom upoważnionym przez administratora danych osobowych, podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, w zależności od zakresu projektu organizacji ruchu Marszałkom Województw, Komendantowi/om Wojewódzkiemu/im Policji; Komendantowi/om Powiatowemu/ym Policji, Staroście/stom, Wójtowi/om, Burmistrzowi/om i Prezydentowi/om Miasta/t, Powiatowemu/ym Zarządowi/om Dróg, Zarządowi/om Dróg Wojewódzkich, inwestorowi/om, wykonawcy/om robót, osobie/om realizującej/ym zamówienie inwestora/ów lub wykonawcy/ów robót biorących udział w procedowaniu wniosku, operatorowi pocztowemu lub kurierowi, a po jego pozytywnym rozpatrzeniu ww. oraz organom kontrolnym, podmiotom przetwarzającym, którym zostaną zlecone czynności z zakresu archiwizacji, podmiotom zapewniającym obsługę informatyczną Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, operatorowi pocztowemu lub kurierowi. Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane każdemu zainteresowanemu taką informacją lub publikowane w BIP Urzędu;
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres minimum 5 lat. Po upływie obowiązującego okresu przechowywania będą podlegać ekspertyzie ze względu na ich charakter, treść i znaczenie. Ekspertyza może dokonać zmiany kategorii okresu przechowywania tej dokumentacji włącznie z uznaniem jej za materiały podlegające wieczystemu przechowywaniu w Archiwum Państwowym;
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
  7. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Podanie danych jest obowiązkowe, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie nie rozpatrywanie projektu organizacji ruchu;
  8. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 rozporządzenia.

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego

ul. Ligonia 46
40-037 Katowice
tel.: +48 (32) 20 78 888
e-mail: kancelaria@slaskie.pl

NIP Województwa (rozliczenia): 9542770064  
NIP Urzędu (spr. pracownicze): 9542260713

REGON: 276284638

Strona internetowa Województwa Śląskiego: slaskie.pl

Logo głównego BIP.
Powrót na początek strony