Wniosek o uzgodnienie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

Katalog usług Budownictwo, architektura, urbanistyka
Ogólny opis
  1. Wójt, burmistrz, prezydent miasta składa wniosek o uzgodnienie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy z Zarządem Województwa (organem uzgadniającym) w zakresie jego zgodności z ustaleniami Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa.
  2. Zarząd Województwa uzgadnia projekt miejscowego planu uznając sprawę za załatwioną milcząco.
  3. W sytuacji stwierdzenia braku zgodności z ustaleniami Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa - Zarząd Województwa wydaje stosowne postanowienie.
Wymagane dokumenty
  1. Wniosek wójta, burmistrza, prezydenta miasta w sprawie uzgodnienia projektu mpzp.
  2. Projekt mpzp - część tekstowa i graficzna.
  3. Orientacja - orientacyjna lokalizacja obszaru objętego projektem mpzp terenie gminy.
Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Przesłać na adres elektronicznej skrzynki e-doręczeń tut. Urzędu (ADE): AE:PL-55754-97181-CHDVR-19 lub przy pomocy skrzynki kontaktowej na platformie ePUAP - opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
  2. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
  3. Złożyć bezpośrednio w kancelarii urzędu w godzinach jego pracy.
Miejsce złożenia dokumentów w urzędzie
Opłaty

Wolne od opłat.

Terminy i sposób załatwienia sprawy

Uzgodnień projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dokonuje się w terminie 14 - 21 dni od daty złożenia kompletnego wniosku

Informacje na temat przebiegu spraw
  1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać poprzez bezpośredni kontakt z urzędem.
  2. Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Tryb odwoławczy

Na postanowienie Zarządu Województwa przysługuje stronie zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który je wydał w terminie 7 dni od jego doręczenia.

Skargi i wnioski
  1. Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
    1. Pisemnie, na adres do e-doręczeń lub poprzez skrzynkę kontaktową ePUAP.
    2. Pisemnie pocztą tradycyjną.
    3. Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
    4. Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
  2. Skargi i wnioski są wolne od opłat.
Podstawa prawna
  1. art. 24 oraz art 17 pkt. 6 lit. b Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  2. art. 122a, art. 106 § 5 oraz art. 39 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Przetwarzanie danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia UE o ochronie danych osobowych nr 2016/679 informujemy, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Województwa Śląskiego,
    z siedzibą przy ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice, adres email: kancelaria@slaskie.pl, strona internetowa: bip.slaskie.pl.
  2. Została wyznaczona osoba do kontaktu w sprawie przetwarzania danych osobowych (inspektor danych osobowych), adres email: daneosobowe@slaskie.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
    1. rozpatrzenia wniosku o uzgodnienie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
    2. archiwizacji dokumentacji.

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:

  • obowiązek prawny ciążący na administratorze, wynikający z  art. 14 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. samorząd województwa oraz art. 17 pkt 6 lit. b, art.23, art. 24, art.25 ust.2, ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
  • obowiązek prawny ciążący na administratorze, wynikający z  art. 6 ustawy z dnia
    14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenie z dnia 18 stycznia 2011 r. Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
  1. Pani/Pana dane osobowe będą ujawnione osobom upoważnionym przez administratora danych osobowych, podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, dostawcy systemów informatycznych i usług IT, a także operatorowi pocztowemu lub kurierowi (w przypadku korespondencji papierowej) operatorowi platformy do komunikacji elektronicznej (w przypadku komunikacji elektronicznej), podmiotom realizującym archiwizację. Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane każdemu zainteresowanemu taką informacją lub publikowane na BIP Urzędu.
  2. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres co najmniej 5 lat od momentu zakończenia sprawy. Po upływie tego okresu akta sprawy będą podlegać ekspertyzie ze względu na ich charakter, treść i znaczenie. Na tej podstawie nastąpić może zmiana okresu przechowywania dokumentacji włącznie z uznaniem jej za materiały podlegające wieczystemu przechowywaniu w Archiwum Państwowym.
  3. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia (przy uwzględnieniu ograniczeń z art. 17 ust. 3 rozporządzenia) lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  4. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości realizacji sprawy.
  5. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.

 

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego

ul. Ligonia 46
40-037 Katowice
tel.: +48 (32) 20 78 888
e-mail: kancelaria@slaskie.pl

NIP Województwa (rozliczenia): 9542770064  
NIP Urzędu (spr. pracownicze): 9542260713

REGON: 276284638

Strona internetowa Województwa Śląskiego: slaskie.pl

Logo głównego BIP.
Powrót na początek strony