Zgodnie z art. 83 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody, usunięcie drzewa lub krzewu z terenu nieruchomości lub jej części może nastąpić po uzyskaniu zezwolenia wydanego przez wójta, burmistrza albo prezydenta miasta, a w przypadku gdy zezwolenie dotyczy usunięcia drzewa lub krzewu z terenu nieruchomości lub jej części wpisanej do rejestru zabytków - wojewódzkiego konserwatora zabytków, na wniosek:
Zgoda właściciela nieruchomości, na której rosną przeznaczone do usunięcia drzewa lub krzewy, nie jest wymagana w przypadku wniosku złożonego przez:
Zgoda właściciela nieruchomości, na której rosną przeznaczone do usunięcia drzewa lub krzewy, nie jest wymagana także w przypadku wniosku złożonego przez użytkownika wieczystego lub posiadacza nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, niebędących podmiotem, o którym mowa w pkt. 1-3.
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia
O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku
Informacje można uzyskać również telefonicznie
Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia UE o ochronie danych osobowych nr 2016/679 (zwanym dalej RODO) informujemy, iż:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Zarząd Województwa Śląskiego, z siedzibą w Katowicach przy ul. Ligonia 46, tel. +48 (32) 20 78 888 (centrala), e-mail: kancelaria@slaskie.pl, strona internetowa: www.bip.slaskie.pl.
2. Została wyznaczona osoba do kontaktu w sprawie przetwarzania danych osobowych, adres email: daneosobowe@slaskie.pl.
3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
a. rozpatrzenia wniosku o wydawanie zgody właścicielskiej na wycięcie drzew i krzewów z nieruchomości stanowiących własność Województwa Śląskiego
b. archiwizacji dokumentacji.
4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w wyżej wymienionych celach jest:
a. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1. lit. c rozporządzenia),
b. ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (w szczególności art. 41 ust. 2 pkt 2),
c. ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (w szczególności art. 25d w zw. z art. 25 ust.2 w zw. z 23 ust.1),
d. ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (w szczególności art. 6) oraz Rozporządzenie z dnia 18 stycznia 2011 r. Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
5. Pani/Pana dane osobowe będą ujawnione osobom upoważnionym przez administratora danych osobowych, podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa (notariusz, Sądy Rejonowe, Wydziały KW Sądów Rejonowych), rzeczoznawcom majątkowym, podmiotowi władającemu nieruchomością, dostawcom systemów informatycznych i usług IT, operatorowi pocztowemu lub kurierowi (w przypadku korespondencji papierowej), operator platformy do komunikacji elektronicznej (w przypadku komunikacji elektronicznej), podmiotom realizującym archiwizację. W zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane każdemu zainteresowanemu taką informacją lub publikowane na BIP Urzędu.
6. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres co najmniej 10 lat od momentu zakończenia sprawy (kategoria archiwalna BE10). Po upływie tego okresu akta sprawy będą podlegać ekspertyzie ze względu na ich charakter, treść i znaczenie. Na tej podstawie nastąpić może zmiana okresu przechowywania dokumentacji, włącznie z uznaniem jej za materiały podlegające wieczystemu przechowywaniu w Archiwum Państwowym.
7. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia (przy uwzględnieniu ograniczeń z art. 17 ust. 3 rozporządzenia) lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie danych wiąże się z niezałatwieniem sprawy.
9. Państwa dane osobowe nie będą wykorzystane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 ww. Rozporządzenia.
Metryczka informacji
Rejestr zmian
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
ul. Ligonia 4640-037 Katowice tel.: +48 (32) 20 78 888 e-mail: kancelaria@slaskie.plNIP Województwa (rozliczenia): 9542770064 NIP Urzędu (spr. pracownicze): 9542260713 REGON: 276284638Strona internetowa Województwa Śląskiego: slaskie.pl