Najczęściej czytane artykuły
„Ubezpieczenie casco taboru szynowego Województwa Śląskiego” BZ-ZP.272.8.12.2025.EK
Tytuł | „Ubezpieczenie casco taboru szynowego Województwa Śląskiego” BZ-ZP.272.8.12.2025.EK |
---|---|
Numer referencyjny | BZ-ZP.272.8.12.2025.EK |
Data ogłoszenia | 2025-05-13 |
Status zamówienia | aktualne |
Tryb zamówienia klasycznego powyżej kwot unijnych | Przetarg nieograniczony |
Nazwa przedmiotu zamówienia:
„Ubezpieczenie casco taboru szynowego Województwa Śląskiego”
Kod CPV dla obu części zamówienia:
Główny kod CPV:
66510000-8 – usługi ubezpieczeniowe
Dodatkowe kody CPV:
66515400-7 usługi ubezpieczenia od skutków żywiołów,
66515000-3 usługi ubezpieczenia od uszkodzenia lub utraty
- Przedmiotem zamówienia są usługi ubezpieczenia casco pojazdów szynowych od wszystkich ryzyk. Przedmiotem ubezpieczenia są nowe, czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne Impuls 2 typu 31 WEbc firmy NEWAG S.A. przeznaczone do obsługi pasażerskiego ruchu regionalnego z prędkością maksymalną 160 km/h. Łączna liczba ubezpieczanych wagonów na dzień ogłoszenia postępowania wynosi 26. Łączna suma zgłaszanego do ubezpieczenia mienia wynosi 780.000.000 zł.
- Zgodnie z ramowym opisem przedmiotu zamówienia zakres ubezpieczenia skonstruowany będzie w oparciu o następujące założenia, które zostały przedstawione w trakcie Wstępnych Konsultacji Rynkowych z poszczególnymi wykonawcami:
2.1 Ubezpieczenie pojazdów szynowych od uszkodzenia i ryzyk żywiołowych (CASCO)
2.1.1 Przedmiot ubezpieczenia
2.1.1.1 Przedmiotem ubezpieczenia CASCO są pojazdy szynowe stanowiące własność Ubezpieczającego, użytkowane przez spółkę Koleje Śląskie Sp. z o.o.
2.1.1.2 Przedmiotem ubezpieczenia jest zarówno wyposażenie fabryczne, jak i dodatkowe pojazdu uwzględnione w Sumie ubezpieczenia, o ile zostało to wyraźnie wskazane w opisie poszczególnego pojazdu lub jeśli dla wyposażenia dodatkowego wyodrębnioną Sumę ubezpieczenia.
2.1.2 Zakres ubezpieczenia
Ochroną objęte będą wszystkie ryzyka za wyjątkiem wyraźnie wyłączonych w Umowie. Zakres ubezpieczenia będzie obejmował w szczególności wymienione poniżej ryzyka:
2.1.2.1 nagłe działanie siły mechanicznej w chwili zetknięcia się pojazdu szynowego z osobami, zwierzętami lub przedmiotami pochodzącymi z zewnątrz pojazdu,
2.1.2.2 wypadek, przez który rozumie się zderzenie pojazdów szynowych, wykolejenie, najechanie pojazdów Ubezpieczonego lub przewrócenie się taboru, zderzenie z innym pojazdem komunikacji miejskiej, pojazdem obsługi ruchu lub obsługi technicznej,
2.1.2.3 pożar, eksplozję, uderzenie pioruna, upadek statku powietrznego lub jego części na przedmiot ubezpieczenia,
2.1.2.4 działanie czynnika termicznego i chemicznego, dymu, sadzy, skażenia, zalania,
2.1.2.5 powódź, zalanie, podtopienia, grad, deszcz nawalny, huragan, lawina, trzęsienie ziemi,
2.1.2.6 osunięcie lub zapadanie się ziemi, przerwanie tam, zerwanie mostów, zawalenie tuneli, przepustów i wiaduktów,
2.1.2.7 szkody będące następstwem uszkodzenia silnika, rządzeń napędowych, osi, urządzeń elektrycznych i elektronicznych, agregatów, prądnic, akumulatorów i ich połączeń,
2.1.2.8 szkody polegające na uszkodzeniu silnika, urządzeń napędowych, osi, urządzeń elektrycznych i elektronicznych, agregatów, prądnic, akumulatorów i ich połączeń, o ile wynikają ze zdarzeń objętych zakresem ubezpieczenia,
2.1.2.9 akcję ratowniczą prowadzoną w przypadku powstania szkody bądź zagrożenia szkodą, z tym że koszty z tego tytułu pokrywane są w ramach sumy ubezpieczenia,
2.1.2.10 wandalizm/dewastacja, wraz z ryzykiem szkód estetycznych (graffiti), zarówno na terenie zajezdni jak i w ruchu poza zajezdniami,
3.1.2.11 zniszczenie zamieszczonych na karoserii, powłoki lakierniczej pojazdów szynowych, napisów i oznakowań wskutek zdarzeń objętych zakresem ochrony (w ruchu kolejowym oraz na terenie stacjonowania).
3.1.3 Zamawiający przewiduje możliwość ustanowienia limitów odpowiedzialności w zależności od przebiegu Konsultacji z Wykonawcami.
3.1.4 Zamawiający przewiduje, możliwość ustanowienia franszyz i udziałów własnych w zależności od rodzaju ubezpieczonego ryzyka i przebiegu Konsultacji z Wykonawcami.
- Opis przedmiotu zamówienia (w skrócie: OPZ) stanowi Załącznik nr 3 do SWZ/Załącznik nr 1 do projektowanych postanowień umowy. Zamawiający nie może udostępnić OPZ stanowiącego część SWZ, na stronie internetowej prowadzonego postępowania z powodu ochrony poufnego charakteru informacji w nim zawartych, zgodnie z art. 133 ust. 3 ustawy Pzp.
- Projektowane postanowienia umowy w sprawie powyższego zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści umowy (w skrócie: PPU) znajdują się w: Załączniku nr 2 do SWZ. Umowa ubezpieczenia zostanie zawarta i realizowana będzie przy udziale brokera ubezpieczeniowego EIB S.A. z siedzibą w Toruniu Jęczmienna 21, 87-100 Toruń.
- Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, Zamawiający wymaga, na podstawie z art. 131 ust. 2 pkt 2) ustawy Pzp złożenia oferty po uprzednim sprawdzeniu przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, dostępnych na miejscu u Zamawiającego lub poprzez udostępnienie na dedykowany adres mailowy osoby uprawnionej do reprezentowania Wykonawcy, zawierających informacje o charakterze poufnym, tj. Załącznika nr 3 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) wraz ze wszystkimi jego załącznikami;
- Niesprawdzenie dokumentów przed złożeniem oferty skutkować będzie jej odrzuceniem zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp.
- Sposób dostępu do informacji poufnych oraz wymagania związane z ochroną poufnego charakteru informacji:
- Zamawiający na podstawie art. 18 ust. 4 w związku z art. 96 ust. 1 oraz art. 133 ust. 3 ustawy Pzp udostępni dokumenty tym Wykonawcom, którzy bezpośrednio zwrócą się ze stosownym wnioskiem o udostępnienie informacji o charakterze poufnym zamieszczonych w Załączniku nr 3 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) oraz jego wszystkich załączników zgodnie ze wzorem wniosku o udostępnienie informacji poufnych – załącznik nr 4 do SWZ.
- Informacje poufne, o którym mowa w pkt 8.1 udostępniane będą wyłącznie podmiotom prowadzącym działalność ubezpieczeniową w świetle przepisów ustawy z dnia 11 września 2015r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (tekst jednolity: z 2021 r. poz. 1130 z późn. zm.) - zwana dalej „ustawą o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej”.
- Wykonawca zobowiązany jest przesłać wniosek o udostępnienie informacji poufnych elektronicznie poprzez Platformę pod adresem: https://slaskie.ezamawiajacy.pl, przed upływem terminu składania ofert, zgodnie z zasadami komunikacji określonymi się w rozdziale VII SWZ.
- Zamawiający zastrzega sobie 2 dni robocze od otrzymania wniosku, o którym mowa w pkt 8.3 na udostępnienie informacji o charakterze poufnym.
- Dokumenty o charakterze poufnym zostaną udostępnione w siedzibie Zamawiającego tj. Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, ul. Wita Stwosza 3, 40-037 Katowice, w dniach pracy Urzędu w godzinach od 7:30 do 14:00 lub na dedykowany adres mailowy osoby uprawnionej do reprezentowania Wykonawcy wskazany we wniosku.
- Wniosek, o którym mowa w pkt 8.3 musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy wynikającą z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji informacji o działalności gospodarczej, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy lub prawidłowo sporządzonym i dołączonym do wniosku pełnomocnictwem.
- W trakcie udostępnienia dokumentów nie będą udzielane żadne odpowiedzi na ewentualne pytania Wykonawców.
- Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do zachowania poufnego charakteru wszystkich otrzymanych dokumentów i informacji uzyskanych w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania zgodnie z zasadą określoną w ustawie o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.
- Zamawiający zobowiązuję Wykonawców do dołożenia właściwych starań w celu zabezpieczenia informacji przed ich utratą, zniekształceniem oraz dostępem nieupoważnionych osób trzecich.
- Otrzymane w ten sposób informacje przez Wykonawców nie mogą być udostępniane innym podmiotom oraz muszą służyć tylko i wyłącznie przygotowaniu oferty przez podmioty uprawione do wykonywania działalności ubezpieczeniowej.
- Zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postepowaniem o udzielenie zamówienia o charakterze poufnym będą przesyłane na adres poczty elektronicznej wskazany przez Wykonawców w złożonym wniosku
9. Instrukcje dla Wykonawcy znajdują się na Platformie pod adresem: https://slaskie.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=publicFilesList&clientName=slaskie&USER_MENU_HOVER=publicFilesList
10. Zamówienie jest współfinansowane w 85% w ramach FE SL 2021–2027, Priorytet FESL.04 Fundusze Europejskie dla sprawnego transportu, Działanie FESL.04.03 Regionalny tabor kolejowy, Projekt FESL.04.03.-IZ.01-06.CD/23 pn.: „Zakup zeroemisyjnego taboru kolejowego”.
11. Przedmiotowe zamówienie jest przewidziane do finansowania ze środków w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2025-2027.
12.Zamówienie objęte jest zrewidowanym Porozumieniem WTO ws. Zamówień Rządowych (GPA).
13. Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp.
Zamówienie, które będzie udzielone zgodne z powyższą regulacją będzie polegać na powtórzeniu podobnych usług. Zamówienie będzie zachować swoją odrębność od zamówienia podstawowego, jednak nie będzie to zamówienia zupełnie nowe (całkowicie oderwane funkcjonowanie od zamówienia podstawowego). Zamówienie pozostanie w związku z zamówieniem podstawowym i będzie dotyczyło zawarcia umowy ubezpieczenia na maksymalny okres ubezpieczenia (wyrażony w miesiącach), jaki będzie wynikał z posiadanych środków finansowych przez Zamawiającego.
Zamówienie będzie realizowane w oparciu o warunki określone w umowie podstawowej (z uwzględnieniem ewentualnych zmian wynikających z negocjacji). Podstawą do określenia ostatecznej wartości umowy na realizację usług podobnych będzie stawka zaoferowana w umowie podstawowej oraz pozostałych zmian wpływających na wysokość cen świadczonych usług (tj. szkodowość).
UWAGA: Dokumenty postępowania dostępne są pod adresem:
https://slaskie.ezamawiajacy.pl/pn/slaskie/demand/notice/public/166667/details
W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się elektronicznie wyłącznie poprzez Platformę pod adresem: https://slaskie.ezamawiajacy.pl
Zamawiający nie przewiduje komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób jak wyłącznie elektronicznie poprzez Platformę pod adresem: https://slaskie.ezamawiajacy.pl , za wyjątkiem wystąpienia awarii systemu teleinformatycznego (Platformy zakupowej Województwa Śląskiego) potwierdzonej oficjalnym komunikatem dostawcy systemu, która spowoduje brak możliwości komunikacji. W takim przypadku Zamawiający dopuszcza możliwość komunikacji elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej