Statut Beskidzkiego Biura Geodezji i Terenów Rolnych w Żywcu
I. Postanowienia ogólne
§ 1. Beskidzkie Biuro Geodezji i Terenów Rolnych w Żywcu, zwane dalej "Biurem", działa na podstawie: 1) Ustawy z dnia 13 października 1998r. - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz.U.Nr 133 poz.872 z późniejszymi zmianami), 2) Ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie województwa (Dz.U.Nr 91, poz.576 z późniejszymi zmianami), 3) Ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz.U.Nr 155 poz.1014), 4) Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 8 maja 1991r. w sprawie zakładów budżetowych (Dz.U.Nr 42. poz.183), do czasu utraty mocy obowiązującej przez to rozporządzenie.
§ 2.1. Biuro jest zakładem budżetowym, stanowiącym jednostkę organizacyjną Samorządu Województwa Śląskiego. 2. Biuro może być dotowane z budżetu Państwa lub z innych źródeł. 3. Biuro może świadczyć odpłatne usługi, w zakresie nie wykraczającym poza zadania o charakterze użyteczności publicznej.
§ 3.1. Biuro obejmuje swoją działalnością obszar powiatów ziemskich: bielskiego, cieszyńskiego i żywieckiego oraz powiatu grodzkiego: Bielsko Biała. 2. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności w związku ze świadczeniem usług, Biuro ma prawo podejmować działania na obszarze całego kraju.
§ 4.1 Pracą Biura kieruje Dyrektor Biura, który reprezentuje je na zewnątrz i odpowiada za całokształt jego pracy. 2. Dyrektora Biura powołuje i odwołuje Zarząd Województwa. 3. Stosunek pracy z pracownikami Biura nawiązuje i rozwiązuje Dyrektor Biura. II. Zakres działania Biura
§ 5.1. Przedmiotem działalności Biura jest realizacja zadań samorządu województwa w zakresie geodezji, kartografii i gospodarki nieruchomościami oraz wykonywanie zadań budżetowych na rzecz rolnictwa dotyczących geodezji urządzeniowo - rolnej, a w szczególności: 1) opracowywanie projektów scaleń i wymian gruntów, 2) kontrola terenowa ewidencji gruntów i budynków, 3) opracowanie map numerycznych ewidencji gruntów oraz opracowanie części opisowej operatu ewidencji gruntów w systemie informatycznym, 4) założenie lub modernizacja ewidencji gruntów i budynków, 5) ponowna gleboznawcza klasyfikacja gruntów lub kontrola gleboznawczej klasyfikacji gruntów, 6) opracowanie map glebowo rolniczych lub aktualizacja i odnowienie map glebowo-rolniczych, 7) opracowanie dokumentacji geodezyjnej dla: a. działek gruntów pod budynkami i działek gruntów pozostawionych rolnikom do dożywotniego użytkowania. b. gruntów zmeliorowanych w celu naliczenia opłat melioracyjnych. c. nieruchomości rolnych Państwowego Funduszu Ziemi przekazywanych do Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa, d. do założenia ksiąg wieczystych po scaleniu i wymianie gruntów, e. do wydania decyzji dotyczących zwrotu nieruchomości rolnych, przejętych na rzecz Skarbu Państwa z naruszeniem prawa, 8) opracowanie materiałów do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy w części dotyczącej rolniczej przestrzeni produkcyjnej, 9) opracowanie planów urządzeniowo-rolnych gminy, wsi oraz indywidualnych gospodarstw rolnych, 10) opracowanie dokumentacji geodezyjno-urządzeniowej granicy polno-leśnej, 11) opracowanie dokumentacji geodezyjnej dla sporządzenia projekt rekultywacji gruntów rolnych lub leśnych zdewastowanych przez nieznanych sprawców, w tym dokumentacji projektowej rekultywacji na cele rolne lub leśne oraz dokumentacji technicznej dróg transportu rolnego, 12) założenie i prowadzenie bazy informacji o terenach wiejskich, 13) opracowywanie dokumentacji geodezyjno-kartograficznej dla aktualizacji danych ewidencji gruntów, 14) opracowywanie map dla celów katastralnych, 15) zakładanie i prowadzenie katastru na terenach wiejskich. 2. Ponadto Biuro zajmuje się: 1) świadczeniem usług dla osób fizycznych i prawnych na obszarze całego kraju w zakresie: a. prac geodezyjno - kartograficznych , b. opracowań planistyczno-projektowych, c. czynności związanych z regulacją stanów prawnych nieruchomości, d. przygotowania dokumentacji geodezyjno - kartograficznej i prawnej dla potrzeb projektowych inwestycji, e. pozyskiwania gruntów dla potrzeb inwestycji, f. wyceny nieruchomości, g. prowadzenia szkoleń na zlecenie osób prawnych i fizycznych, h. pośrednictwa w obrocie nieruchomościami rolnymi i nierolnymi. 2) świadczeniem innych usług o charakterze zbliżonym do wymienionych w § 5 pkt 1, 2, 3, 3) administrowaniem budynkami będącymi w trwałym zarządzie Biura.
III. Organizacja Biura
§ 6. Strukturę organizacyjną Biura, jego organizację wewnętrzną, siedziby i zasięg działania jego rejonowych oddziałów, szczegółowy podział zadań i kompetencji poszczególnych komórek organizacyjnych Biura i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny, ustalony przez Dyrektora Biura i zatwierdzony przez Zarząd Województwa.
§ 7. Zasady finansowania działalności Biura, zasady wynagradzania pracowników określają odrębne przepisy.
IV. Postanowienia końcowe
§ 8.1 Dla oznaczenia pism i akt Biura ustala się symbol "BBG". 2. Biuro używa pieczątki z napisem o treści zawierającej przynajmniej nazwę Biura i jego adres. 3. Zmian w statucie dokonuje się w trybie właściwym do jego ustalenia.
|