Menu

Uchwała Sejmiku nr I/5/10/1999 z dnia 1999-03-23

Data ogłoszenia 1999-03-23
W sprawie zmiany Tymczasowego Regulaminu Obrad Sejmiku Województwa Śląskiego
Na podstawie
art.18 pkt. 21
ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie województwa
(Dz. U. Nr 91 poz. 576)
§1


Nadaje się następujące brzmienie § 15 Tymczasowego Regulaminu Obrad Sejmiku Województwa Śląskiego:

1. Porządek obrad każdej Sesji przewiduje zgłaszanie interpelacji, zapytań i wniosków radnych.

2. W sprawach istotnych dla regionalnej wspólnoty samorządowej, radny może zgłosić interpelację.

3. Adresatem interpelacji może być Marszałek Województwa Zarząd Województwa.

4. Zapytania i wnioski, których adresatem jest Wojewoda, Dyrektor Śląskiej Kasy Chorych przekazuje Przewodniczący Sejmiku.

5. Interpelację składa się Przewodniczącemu Sejmiku Województwa Śląskiego.

6. Interpelacja powinna zawierać określenie adresata, opis sytuacji, oraz pytania na jakie interpelowany powinien odpowiedzieć.

7. Przewodniczący Sejmiku przekazuje interpelację adresatowi w terminie trzech dni od dnia jej otrzymania.

8. Adresat interpelacji zobowiązany jest udzielić odpowiedzi w terminie 2 tygodni od dnia jej otrzymania.

9. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą Przewodniczącego Sejmiku, termin udzielenia odpowiedzi może być wydłużony do 4 tygodni.

10. OdpowiedĽ na interpelację składa się Przewodniczącemu Sejmiku.

11. Przewodniczący Sejmiku przekazuje odpowiedĽ na interpelację jej autorowi w terminie 3 dni od otrzymania.

12. Kopię interpelacji oraz odpowiedĽ na nią umieszcza się w "Rejestrze interpelacji" prowadzonym przez Kancelarię Sejmiku.

13. Jeżeli autor interpelacji uzna odpowiedĽ za niewystarczającą, powiadamia o tym Przewodniczącego Sejmiku, a na najbliższej sesji Sejmiku ma prawo zażądać dodatkowych informacji od adresata interpelacji.

14. Odpowiedź na żądanie dodatkowych wyjaśnień w sprawie interpelacji winna być udzielona podczas tej samej sesji Sejmiku.

15. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą Przewodniczącego Sejmiku, dodatkowe informacje mogą być złożone w terminie 2 tygodni od dnia sesji.

16. Przewodniczący Sejmiku przekazuje dodatkowe wyjaśnienia autorowi interpelacji w terminie 3 dni od ich otrzymania.

17. Wyciąg z protokołu sesji Sejmiku zawierający dodatkowe wyjaśnienia, a także dodatkowe wyjaśnienia złożone na piśmie umieszcza się w "Rejestrze interpelacji".


§2


Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 1999 r.

Ryszard Ostrowski
Przewodniczący Sejmiku
Województwa Śląskiego

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego

ul. Ligonia 46
40-037 Katowice
tel.: +48 (32) 20 78 888
e-mail: kancelaria@slaskie.pl

NIP Województwa (rozliczenia): 9542770064  
NIP Urzędu (spr. pracownicze): 9542260713

REGON: 276284638

Strona internetowa Województwa Śląskiego: slaskie.pl

Logo głównego BIP.
Powrót na początek strony