Menu

Uchwała Sejmiku nr I/9/7/1999 z dnia 1999-06-28

Data ogłoszenia 1999-06-28
W sprawie zmiany uchwały Sejmiku Województwa Śląskiego nr I/7/10/99 z dnia 26 kwietnia 1999 roku
Na podstawie
art. 18 pkt. 20
ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie województwa
(Dz.U. Nr 91 poz. 576 z późn. zm.)
w związku z art. 70a ust. 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 roku
o zakładach opieki zdrowotnej
(Dz. U. Nr 91, poz. 408 z późn. zm.)
§ 1


Zmienić uchwałę Sejmiku Województwa Śląskiego nr I/7/10/99 z dnia 26 kwietnia 1999 roku, w sprawie utworzenia Kolumny Transportu Sanitarnego w Katowicach, w ten sposób, że:

1) dotychczasową treść § 1 określić jako ust. 1.

2) w § 1 dodać ust. 2-5 o następującej treści:

"2. Kolumna Transportu Sanitarnego w Katowicach prowadzi gospodarkę finansową w formie samorządowej jednostki organizacyjnej posiadającej osobowość prawną pokrywającej z posiadanych środków i uzyskanych przychodów koszty działalności i zobowiązania.

3. Podstawowym kierunkiem działania jednostki określonej w ust. 1 jest przewóz osób, materiałów biologicznych i materiałów wykorzystywanych do udzielania świadczeń zdrowotnych, wymagających specjalnych warunków transportu.

4. Jednostka organizacyjna określona w ust. 1 prowadzi działalność na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej oraz poza jej granicami.

5. Organem sprawującym nadzór nad Kolumną Transportu Sanitarnego w Katowicach jest Zarząd Województwa Śląskiego."

3) W załączniku nr 1 do uchwały nr I/7/10/99 Sejmiku Województwa Śląskiego, z dnia 26 kwietnia 1999 roku - Statut Kolumny Transportu Sanitarnego w Katowicach - ust. 2, części II otrzymuje treść:

"2. Organem sprawującym nadzór nad Kolumną Transportu Sanitarnego w Katowicach jest Zarząd Województwa Śląskiego."


§ 2


Wykonanie uchwały powierzyć Zarządowi Województwa Śląskiego.


§ 3


Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Ryszard Ostrowski
Przewodniczący Sejmiku
Województwa Śląskiego

Załącznik do uchwały Sejmiku Nr I/31/7/01
(z późn. zmianami - tekst ujednolicony)

 


Zasady i tryb postępowania
w sprawach związanych z wydatkowaniem środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych w Województwie Śląskim

I. Postanowienia ogólne

1) Ilekroć w niniejszych zasadach jest mowa o :
a) ustawie bez bliższego określenia - rozumie się przez to ustawę z dnia 3 lutego 1995r o ochronie gruntów rolnych i leśnych ( Dz. U. Nr 16, poz. 78 z późń. zm.)
b) funduszu bez bliższego określenia - rozumie się przez to Fundusz Ochrony Gruntów Rolnych, a w skrócie FOGR,
c) gminach dotkniętych powodzią - rozumie się przez to gminy wymienione w danym roku, w rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie ustalenia wykazu gmin, powiatów i województw, na których obszarze wystąpiła powódź wydanym na podstawie ustawy budżetowej, lub gminy, które w ciągu roku przedstawią protokoły szacowania szkód powstałych na skutek nadmiernych opadów w tym roku,
d) planie rzeczowym - rozumie się przez to wykaz zadań dofinansowywanych z funduszu z podaniem osoby korzystającej z dofinansowania, rozmiaru rzeczowego robót planowanych do dofinansowania i wielkości środków finansowych przewidzianych na ten cel.

II. Tryb postępowania

1. Wnioski o dofinansowanie ze środków funduszu składane są raz w roku, w terminie do 31 października roku poprzedzającego rok, w którym zamierza się korzystać z dofinansowania, z wyjątkiem sytuacji nadzwyczajnych np. klęski żywiołowej itp.
2. Wnioski składają osoby fizyczne i prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, zainteresowane wykonaniem robót, z zastrzeżeniem przypadków określonych w punktach a - b.
a) wnioski w sprawie rekultywacji gruntów w trybie art.20 ust. 2 ustawy składają starostowie i prezydenci miast na prawach powiatów,
b) wnioski na wykonanie badań określonych w art. 18 ustawy składają starostowie i prezydenci miast na prawach powiatów.

3. Złożone wnioski podlegają komisyjnej kwalifikacji terenowej przeprowadzanej przez przedstawiciela gminy, wnioskodawcy, starostwa i urzędu marszałkowskiego. Zadaniem kwalifikacji jest ustalenie zgodności wniosku z przepisem art. 25 ustawy.
4. Skład komisji zależny jest od rodzaju planowanych robót, przy czym obecność przedstawiciela urzędu marszałkowskiego jest obligatoryjna.
5. Kwalifikacji terenowej nie wymagają wnioski dotyczące wykonania badań określonych w art. 18 ustawy oraz wnioski dotyczące zakupu sprzętu informatycznego i oprogramowań określonych w art. 25 ust.1 pkt. 11 ustawy.
6. Z kwalifikacji terenowej sporządzany jest protokół wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszych zasad.
7. Wydział Terenów Wiejskich dokonuje analizy zakwalifikowanych wniosków i po uzgodnieniu z Wydziałem Ochrony Środowiska i Infrastruktury przedkłada Zarządowi Województwa propozycję procentowego udziału poszczególnych rodzajów robót w strukturze planu rzeczowego wydatków.
8. Uwzględniając ustaloną przez Zarząd Województwa procentową strukturę planu wydatków, Wydział Terenów Wiejskich opracowuje propozycję rzeczowego planu wydatków, w formie planu podstawowego i rezerwowego.
9. Rzeczowy plan wydatków zatwierdzany jest przez Zarząd Województwa po uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji Rolnictwa i Obszarów Wiejskich.
9a. Zarząd Województwa na wniosek zainteresowanych podmiotów
dokonuje zmian w rzeczowym planie wydatków w ramach zatwierdzonego
planu finansowego w terminie miesiąca od otrzymania niżej wymienionego
powiadomienia.
10. Wnioskodawcy zostają powiadomieni o wysokości przyznanych środków na dofinansowanie oraz zobowiązani do przedłożenia w urzędzie marszałkowskim dokumentacji technicznej wraz z częścią kosztorysową projektowanych robót.
11. Odbiór robót dokonywany jest komisyjnie z udziałem przedstawiciela urzędu marszałkowskiego. Obecność przedstawiciela urzędu marszałkowskiego nie jest wymagana w przypadku zakupu oprogramowań i sprzętu informatycznego, opracowania niezbędnych z zakresu ochrony gruntów rolnych dokumentacji oraz zakupu nasion i sadzonek w ramach wykonania nakazu ochrony gruntów przed erozją.
12. Z odbioru robót sporządzany jest protokół wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszych zasad.
13. Wypłata środków następuje w formie refundacji po przedłożeniu przez wnioskodawcę następujących dokumentów:
a) noty księgowej lub wniosku o wypłatę dofinansowania,
b) kopii umowy zawartej z wykonawcą lub dostawcą,
c) kopii faktur wystawionych przez wykonawcę lub dostawcę,
d) kopii protokołu z postępowania o zamówienie publiczne,
e) kosztorysu powykonawczego dla robót wykonanych systemem gospodarczym.


III. Kryteria przydziału

1. Środki funduszu w pierwszej kolejności kierowane są do gmin, w których powstają dochody FOGR z uwzględnieniem efektywności projektowanych do realizacji przedsięwzięć.
2. Ustala się, że spośród zakwalifikowanych wniosków pierwszeństwo dofinansowania przysługuje wnioskom dotyczącym :
a) wykonania rekultywacji i zagospodarowania gruntów - art. 25 ust. 1 pkt. 1 i 2. Ustawy,
b) budowy i renowacji zbiorników wodnych małej retencji realizowanych z udziałem środków samorządu terytorialnego - art. 25 ust.1 pkt. 5 ustawy,
c) wykonania badań gleb i roślin oraz ich wdrażania na obszarach ograniczonego użytkowania - art. 25 ust. 1 pkt. 7 i 8 ustawy.

3. Wnioskodawca, który uzyska zapewnienie o ujęciu w planie rzeczowym wydatków , a przewiduje, że nie wykorzysta przyznanych środków obowiązany jest do zgłoszenia tego faktu w urzędzie marszałkowskim w terminie 2 miesięcy od daty otrzymania powiadomienia, o którym mowa w rozdziale II ust. 10 niniejszych zasad.
4. Skutek w postaci pozbawienia możliwości korzystania ze środków funduszu na okres lat 3 (art.146.1. ustawy z dnia 26.11.98r o finansach publicznych Dz. U. Nr 155, poz.1014 ), przeprowadzenia weryfikacji dokumentacji , zwrotu wypłaconego dofinansowania lub jego cofnięcie następuje w sytuacji :
a) braku zgłoszenia, o którym mowa w ustępie 3, przy jednoczesnym nie wykonaniu wnioskowanego zakresu rzeczowego ;
b) wykorzystania środków niezgodnie z przeznaczeniem lub z naruszeniem zasad określonych ustawą o zamówieniach publicznych ;
c) zawyżania kosztów realizacji zadania w formie kosztorysów powykonawczych lub wystawionych faktur .
5. Zadania dofinansowywane ze środków FOGR nie mogą być powtórnie
ujmowane do rzeczowego planu wydatków z wyjątkiem sytuacji nadzwyczajnych
np. klęski żywiołowej.

 

IV. STAWKI DOFINANSOWANIA

1) Ustala się stawki dofinansowania dla poszczególnych rodzajów robót wg tabeli stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszych zasad.
2) Ustalone stawki jednostkowe dofinansowania mogą być corocznie zwiększane o wskaźnik inflacji lub realny wzrost kosztów dla danego rodzaju robót.
3) Dla zwiększenia stawek dofinansowania na dany rok konieczna jest uchwała Zarządu Województwa.
4) W szczególnie uzasadnionych przypadkach, roboty przesunięte z planu rzeczowego roku poprzedniego, realizowane są wg wcześniej ustalonych stawek dofinansowania.

 

Zał Nr 1

LP
Rodzaj robót
Maksymalna stawka dofinansowania na jednostkę miary
Maksymalny % dofinansowania
Dotychczasowa stawka maksymalnego dofinansowania i % udział
1
Rekultywacja i zagospodarowanie gruntów z jednoczesną niwelacją terenu wykonywane w trybie art. 20 ust.2 ustawy o ochronie
10 000zł/ 1 ha
do 100%
5000zł/ 1ha grunty klas I-III 3000zł/ 1ha grunty klas IV-VI - 100%
2
Rekultywacja i zagospodarowanie gruntow pozostałych gruntów rolnych z jednoczesną niwelacją terenu, oraz rekultywacja gruntów dla potrzeb pracowniczych ogrodów działkowch
5 000zł/ 1ha
do 50%
5000zł/ 1ha grunty klas I-III 3000zł/ 1ha grunty klas IV-VI - 50%
3
Użyźnianie gleb o niskiej wartości produkcyjnej, ulepszanie rzeźby terenu i struktury przestrzennej gleb - art.25 ust.1 pkt 3
1 500 zł/1ha
do 50 %
Brak
4
Budowa i modernizacja dróg dojazdowych do gruntów rolnych
45 000zł/1km
do 50%
35 000 zł/ 1km - 50 %
5
Budowa i modernizacja dróg dojazdowych do gruntów rolnych realizowana przez gminy dotknięte powodzią
45 000 zł/1km
do 70%
35 000 zł/ 1km - 70 %
6
Budowa zbiorników wodnych małej retencji o powierzchni powyżej 0,50 ha
8 000 zł/ 1ha lustra wody
do 35 %
6 500 zł/ ha - 35 %
7
Budowa zbiorników wodnych małej retencji o powierzchni powyżej 0,50 ha realizowana z udziałem środków samorządu terytorialnego
30 000 zł/ 1 ha lustra wody
do 50 %
Indywidualnie ustalane przez Zarząd
8
Renowacja zbiorników małej retencji o powierzchni powyżej 0,50 ha
4 000 zł/ 1ha lustra wody
do 35 %
3 200 zł/ 1ha -35 %
9
Renowacja zbiorników wodnych małej retencji o powierzchni powyżej 0,50 ha realizowana z udziałem środków samorządu terytorialnego
15 000 zł/ 1 ha lustra wody
do 50%
Indywidualnie ustalane przez Zarząd
10
Badanie gleb i roślin w strefach ochronnych - art. 18 i art.19 cyt. ustawy o ochronie gruntów rolnych
650 zł/ 1 próba
do 100%
Wg ceny uzyskanej w postępowaniu o zamówienie publiczne
11
Zastępcze wykonanie obowiązków określonych w ustawie - art. 15 ust.5 ustawy
Wg ceny uzyskanej w postępowaniu o zamówienie publiczne
do 100% - zapłacona kwota podlega zwrotowi i egzekucji
Brak
12
Zwrot kosztów nasion sadzonek w związku z nakazem wynikającym z art. 15 ust.2 i odszkodowania wynikające z art.15 ust.3 ustawy
Wg ceny zapłaconej i operatu szacunkowego szkód
do 100 %

Brak

 

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego

ul. Ligonia 46
40-037 Katowice
tel.: +48 (32) 20 78 888
e-mail: kancelaria@slaskie.pl

NIP Województwa (rozliczenia): 9542770064  
NIP Urzędu (spr. pracownicze): 9542260713

REGON: 276284638

Strona internetowa Województwa Śląskiego: slaskie.pl

Logo głównego BIP.
Powrót na początek strony