Dofinansowanie robót budowlanych ze środków PFRON

Katalog usług Zdrowie
Ogólny opis

Dofinansowanie ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych robót budowlanych  może być przyznane przedsiębiorcom albo podmiotom niebędącym przedsiębiorcami, prowadzącym działalność w zakresie rehabilitacji osób niepełnosprawnych przez okres co najmniej dwóch lat przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie robót, jeżeli spełniają łącznie następujące warunki:

  1. Są właścicielami nieruchomości lub użytkownikami wieczystymi nieruchomości albo byli przez okres co najmniej jednego roku przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie robót i są nadal posiadaczami części lub całości nieruchomości.
  2. Udokumentują posiadanie środków własnych lub pozyskanych z innych źródeł na sfinansowanie kosztów realizacji zadania w wysokości nieobjętej dofinansowaniem.
  3. Przedstawią pozwolenie na budowę lub zgłoszenie przewidziane w przepisach prawa budowlanego.

Dofinansowanie robót nie może być przyznane podmiotom, które:

  1. Mają zaległości w terminowym regulowaniu wymagalnych zobowiązań wobec Funduszu lub były w ciągu trzech lat przed złożeniem wniosku stroną umowy zawartej z Funduszem i rozwiązanej z przyczyn leżących po stronie tego podmiotu.
  2. W ciągu trzech lat przed złożeniem wniosku uzyskały dofinansowanie robót z środków Funduszu będących w dyspozycji samorządu województwa, dotyczące obiektu objętego tym wnioskiem.

Dofinansowanie robót nie może obejmować kosztów poniesionych przed dniem zawarcia umowy.

Wniosek składa się w terminie do dnia 30 listopada roku poprzedzającego realizację zadania.

W terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku właściwy organ jednostki samorządu województwa informuje wnioskodawcę o występujących we wniosku uchybieniach. Nieusunięcie uchybień w terminie 30 dni powoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.

Jeżeli wnioskodawcą jest podmiot:

  1. Będący przedsiębiorcą - wysokość dofinansowania robót nie może przekroczyć 30% kosztów realizacji zadania.
  2. Niebędący przedsiębiorcą - wysokość dofinansowania robót nie może przekroczyć 50% kosztów realizacji zadania.

Podstawę dofinansowania robót stanowi umowa zawarta przez marszałka województwa z wnioskodawcą.

Wymagane dokumenty
  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Decyzja o nadaniu NIP.
  3. Zaświadczenie o nadaniu REGON.
  4. Wypis ze stosownego rejestru (np. KRS, ewidencja działalności gospodarczej).
  5. Wypis z księgi wieczystej lub dokument stwierdzający posiadanie części lub całości nieruchomości.
  6. Dokument stwierdzający posiadanie środków.
  7. Dokumenty potwierdzające działalność na rzecz osób niepełnosprawnych.
  8. Sprawozdanie finansowe za poprzedni rok oraz na koniec III kwartału roku, w którym składany jest wniosek (w układzie określonym stosownymi przepisami).
  9. Pozwolenie na budowę lub stosowne zgłoszenie.
  10. Szczegółowy wykaz pomocy publicznej.
  11. Kopia decyzji w sprawie nadania statusu zakładu pracy chronionej potwierdzona przez organ, który ją wydał.
  12. Kopie stosownych dokumentów księgowych, dotyczących informacji o wysokości i sposobie wydatkowania środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych za okres 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.
  13. Jeżeli wnioskodawca jest przedsiębiorcą dołącza:
    1. Zaświadczenie o pomocy de minimis otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok podatkowy i poprzedzające go 2 lata podatkowe oraz informację o innej pomocy dotyczącej tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.
    2. Informacje o każdej pomocy innej niż de minimis, jaką otrzymał w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą oraz na dany projekt inwestycyjny, z którym związana jest pomoc de minimis.
    3. Oświadczenie, że nie jest przedsiębiorcą znajdującym się w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu kryteriów określonym w przepisach Unii Europejskiej dotyczących udzielania pomocy.
Sposób dostarczania dokumentów
  1. Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

    1. Drogą elektroniczną za pomocą platformy ePUAP (wymagany podpis elektroniczny na adres: Skrytka ePUAP: /UMWSL/skrytka).
    2. Przesłać pocztą tradycyjną.
    3. Złożyć bezpośrednio w urzędzie.
Miejsce złożenia dokumentów w urzędzie
  1. Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, ul. Ligonia 46,40-037 Katowice,
    1. dokumenty, w tym na elektronicznych nośnikach danych, należy złożyć w biurze podawczym Kancelarii Ogólnej (pok. 164) przy ul. Ligonia 46, w godzinach 7:30–15:30.
  2. Biuro Zamiejscowe w Bielsku-Białej, Bielsko-Biała, ul. Piastowska 40.
  3. Biuro Zamiejscowe w Częstochowie, Częstochowa, ul. Sobieskiego 7.
Opłaty

Wniosek jest wolny od opłat.

Terminy i sposób załatwienia sprawy

Zarząd Województwa Śląskiego rozpatruje wnioski w terminie 30 dni od dnia, w którym Sejmik Województwa Śląskiego w formie uchwały określi zadanie, na które przeznacza środki. Następnie Urząd powiadamia wnioskodawcę pisemnie przekazując równocześnie projekt umowy.

Informacje na temat przebiegu spraw

Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej z Departamentem Nadzoru Podmiotów Leczniczych i Ochrony Zdrowia, ul. Ligonia 46 /siedziba - ul. Reymonta 24; 40-037 Katowice, telefon: +48 (32) 77 40 953; fax: +48 (32) 77 40 906; mail: zdrowie@slaskie.pl, godziny pracy: 7:30 - 15:30.

Tryb odwoławczy

Tryb odwoławczy nie występuje.

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski związane z praca urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:

  1. Drogą elektroniczną za pomocą platformy ePUAP (wymagany podpis elektroniczny na adres: Skrytka ePUAP: /UMWSL/skrytka).
  2. Przesłać pocztą tradycyjną.
  3. Złożyć bezpośrednio w urzędzie.
Podstawa prawna
  1. Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r., poz. 573).
  2. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.).
  3. Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 6 sierpnia 2004 r. w sprawie określenia zadań samorządu województwa, które mogą być dofinansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (tekst jednolity: Dz.U. z 2015 r.,  poz. 937).
Przetwarzanie danych osobowych

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia UE o ochronie danych osobowych nr 2016/679 informujemy, iż:

  1. Administratorem danych osobowych jest Zarząd Województwa Śląskiego, z siedzibą przy ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice, adres email: kancelaria@slaskie.pl, strona internetowa: bip.slaskie.pl.
  2. Została wyznaczona osoba do kontaktu w sprawie przetwarzania danych osobowych (inspektor ochrony danych), adres email: daneosobowe@slaskie.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach: udzielenia dofinansowania w zakresie robót budowlanych służących rehabilitacji w ramach PFRON oraz w celu archiwizacji dokumentacji.
    • Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
    • realizacja zadań publicznych przez administratora lub sprawowanie władzy publicznej powierzonej administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. e rozporządzenia o ochronie danych 2016/679), wynikający z art. 35 ust. 1 pkt. 5 Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 6 sierpnia 2004 r. w sprawie określenia zadań samorządu województwa, które mogą być dofinansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
    • obowiązek prawny ciążący na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c), wynikający z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (w szczeg. art. 6) oraz Rozporządzenie z dnia 18 stycznia 2011 r. Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
  4. Pani/Pana dane osobowe będą ujawniane wyłącznie osobom upoważnionym przez administratora danych osobowych, podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, operatorowi pocztowemu lub kurierowi (w przypadku korespondencji papierowej) operatorom platform do komunikacji elektronicznej (w przypadku komunikacji elektronicznej) podmiotom realizującym archiwizację oraz zapewniającym obsługę teleinformatyczną Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.
    • Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane każdemu zainteresowanemu taką informacją lub publikowane w BIP Urzędu.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 10 lat od momentu zakończenia sprawy.
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, usunięcia (przy uwzględnieniu ograniczeń z art. 17 ust. 3 rozporządzenia), prawo do sprzeciwu (wobec przetwarzania w zakresie celów objętych prawnie uzasadnionym interesem administratora), prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  7. Podanie danych jest obowiązkowe a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości realizacji sprawy.
  8. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 rozporządzenia.
Karta usługi w ePUAP

link do Pisma ogólnego do podmiotu publicznego:karta usługi w serwisie ePUAP

 

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego

ul. Ligonia 46
40-037 Katowice
tel.: +48 (32) 20 78 888
e-mail: kancelaria@slaskie.pl

NIP Województwa (rozliczenia): 9542770064  
NIP Urzędu (spr. pracownicze): 9542260713

REGON: 276284638

Strona internetowa Województwa Śląskiego: slaskie.pl

Logo głównego BIP.
Powrót na początek strony