Najczęściej czytane artykuły
Wykreślenie z rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych
Katalog usług | Gospodarka |
---|
Procedura urzędowa: Wykreślenie wpisu w rejestrze przechowawców akt osobowych i płacowych |
|||||
Ogólny opisZgodnie z art. 51h ust. 1 pkt 1b ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach Marszałek województwa wykreśla przedsiębiorcę: 1) Na podstawie wniosku przedsiębiorcy. 2) Na podstawie informacji o wykreśleniu przedsiębiorcy uzyskanej z Krajowego Rejestru Przedsiębiorców. Wymagany dokumentInformacja o wykreśleniu przedsiębiorcy uzyskana z Krajowego Rejestru Przedsiębiorców lub wniosek o wykreśleniu z rejestru. Sposób dostarczania dokumentówWymagany dokument należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów: 1. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym) na adres: 2. Złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy. Miejsce złożenia dokumentów w urzędzie: Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego 3. Wykorzystanie skrzynki kontaktowej ePUAP Istnieje również możliwość złożenia wniosku o wykreślenie wpisu w rejestrze przechowawców akt osobowych i płacowych poprzez skrzynkę ePUAP. W tym celu należy: 1) Pobrać wniosek znajdujący się na stronie BIP Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego lub ze strony Biznes.gov.pl. 2) Wypełnić wniosek ręcznie lub elektronicznie. 3) Wniosek należy podpisać podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym. 4) Wniosek należy przesłać na skrzynkę ePUAP Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego. 4. Wykorzystanie skrzynki e-doręczeń Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego Istnieje również możliwość złożenia wniosku o wykreślenie wpisu w rejestrze przechowawców akt osobowych i płacowych poprzez skrzynkę e-doręczeń Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego. W tym celu należy: 1) Pobrać wniosek znajdujący się na stronie BIP Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego lub ze strony Biznes.gov.pl. 2) Wypełnić wniosek ręcznie lub elektronicznie. 3) Wniosek należy podpisać podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym. 4) Wniosek należy przesłać na skrzynkę e-doręczeń Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego - AE:PL-55754-97181-CHDVR-19. W przypadku braków formalnych w dostarczonym dokumencie Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni. Opłaty1. Wykreślenie wpisu w rejestrze przechowawców nie podlega opłacie. 2. Na wniosek przedsiębiorcy Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego wydaje zaświadczenie o wykreśleniu wpisu w rejestrze. Opłata za wydanie zaświadczenia wynosi 17 zł. 3. Termin wniesienia opłaty: w dniu składania wniosku. 4. Opłata za zaświadczenie o dokonaniu wykreślenia wpisu w rejestrze może być wniesiona: 1) przekazem pocztowym, 2) przelewem z rachunku bankowego 3) gotówką lub kartą: - w opłatomatach przystosowanych do pobierania wpłat z tytułu opłaty skarbowej w budynkach Urzędu Miasta Katowice: Rynek 1 ul. Francuska 70 Plac Wolności 12a (Urząd Stanu Cywilnego), - w opłatomacie przystosowanym do pobierania wpłat z tytułu opłaty skarbowej w budynku Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego przy ulicy Jagiellońskiej 46 w pokoju 119. - we wszystkich oddziałach banku PKO BP na terenie miasta Katowice - od wpłaty nie jest pobierana prowizja. Szczegółowy wykaz placówek bankowych PKO BP gdzie można wnieść opłatę za wpis do rejestru znajduje się na stronie BIP Urzędu Miasta Katowice (link: https://bip.katowice.eu/dokument.aspx?idt=356&idr=89529&menu=570). Opłaty należy wnosić na rachunek Urzędu Miasta Katowice w banku PKO BP O/ Katowice o numerze 52 1020 2313 2672 0211 1111 1111, z adnotacją: opłata za zaświadczenie o wykreśleniu z rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych. Terminy i sposób załatwienia sprawy1. Informacja o wykreśleniu wpisu w rejestrze przechowawców akt osobowych i płacowych Wykreślenie wpisu z rejestru dokonywane jest bez zbędnej zwłoki. Sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiane są nie później niż w ciągu miesiąca. Przewidując niezałatwienie sprawy w tym terminie, urząd zawiadamia stronę o przyczynach zwłoki i podaje nowy termin załatwienia sprawy. Sprawy szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Przewidując niezałatwienie sprawy w tym terminie urząd zawiadamia stronę o przyczynach zwłoki i podaje nowy termin załatwienia sprawy. Wykreślenie może też nastąpić w dacie wskazanej przez przedsiębiorcę we wniosku o ile nie koliduje to z ww. terminami. 2. Zaświadczenie o wykreśleniu wpisu w rejestrze przechowawców akt osobowych i płacowych Zgodnie z art. 217 § 2 pkt 2 oraz art. 217 § 3 ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego zaświadczenie wydawane jest na wniosek przedsiębiorcy niezwłocznie po dokonaniu wykreśleniu wpisu w rejestrze przechowawców akt osobowych i płacowych, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia dokonania wykreślenia wpisu. 3. Ww. dokumenty mogą być odebrane przez Wnioskodawcę: 1) poprzez pocztę tradycyjną. 2) osobiście w siedzibie urzędu 3) drogą elektroniczną. Informacje na temat przebiegu spraw1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać poprzez bezpośredni kontakt z urzędem. 2. Informacje można uzyskać również telefonicznie. Lokalizacja komórki organizacyjnej urzędu: Numery telefonów kontaktowych: Tryb odwoławczyOdmowa wykreślenia wpisu w rejestrze przedsiębiorcy następuje w formie decyzji administracyjnej, na którą służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Marszałka Województwa Śląskiego. Skargi i wnioski1. Tryb wnoszenia skarg i wniosków związanych z pracą urzędu składane powinny być zgodnie z poniższą procedurą: https://bip.slaskie.pl/katalog-uslug/skargi-i-wnioski.html 2. Skargi i wnioski są wolne od opłat. Informacje dodatkoweUrząd Marszałkowski udostępnia poniżej edytowalną propozycję wniosku o wykreślenie wpisu z rejestru. Dodatkowe informacje na temat wykreślenia wpisu w rejestrze przechowawców akt osobowych i płacowych można znaleźć na stronie internetowej biznes.gov.pl pod linkiem https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/ou1126 Zgodnie z art. 51p ust. 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w przypadku postawienia przedsiębiorcy w stan likwidacji lub ogłoszenia jego upadłości, odpowiednio, likwidator lub syndyk masy upadłości wskazuje przechowawcę, któremu dokumentacja zostanie przekazana do dalszego przechowywania, zapewniając na ten cel środki finansowe na okres, jaki pozostał do wygaśnięcia umów przechowania tej dokumentacji zawartych przez przedsiębiorcę. W braku takiego wskazania przechowawcę wyznacza sąd rejestrowy, po zapewnieniu przez likwidatora lub syndyka masy upadłości środków finansowych, o których mowa w zdaniu poprzedzającym. Zgodnie z ust. 2 ww. przepisu przechowawca, o którym mowa w ust. 1, powinien przed przejęciem dokumentacji uzyskać wpis do rejestru. Zgodnie z ust. 3 ww. przepisu w przypadku stwierdzenia przez sąd rejestrowy, na wniosek likwidatora lub syndyka masy upadłości, niemożności zapewnienia środków na koszty dalszego przechowywania, dokumentację przejmuje podmiot nadzorujący jednostkę organizacyjną, do której dokumentacja należała, a w razie braku takiego podmiotu - archiwum państwowe właściwe miejscowo lub wskazane przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych. Przed wydaniem postanowienia sąd zasięga opinii naczelnika urzędu skarbowego właściwego miejscowo dla siedziby przedsiębiorcy o jego stanie majątkowym. Zgodnie z ust. 4 ww. przepisu przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio, jeżeli przed upływem okresu przechowywania dokumentacji znajdującej się u przedsiębiorcy nastąpi wykreślenie przedsiębiorcy z rejestru. Zgodnie z ust. 5 ww. przepisu przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio, jeżeli przed upływem okresu przechowywania dokumentacji znajdującej się u przedsiębiorcy zaprzestanie on wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru. Podstawa prawna1. Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. 2. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców. 3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. 4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie. 5. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej. Przetwarzanie danych osobowychZgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej rozporządzeniem 2016/679) informujemy, że: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Województwo Śląskie, w imieniu którego działają jego organy i przedstawiciele: Zarząd Województwa Śląskiego, Sejmik Województwa Śląskiego a także Marszałek Województwa jako kierownik Urzędu Marszałkowskiego. Siedziba administratora znajduje się w Katowicach przy ul. Ligonia 46, tel. +48 (32) 20 78 888 (centrala), e-mail: kancelaria@slaskie.pl, 2. Została wyznaczona osoba do kontaktu w sprawie przetwarzania danych osobowych – inspektor ochrony danych. Adres e-mail: daneosobowe@slaskie.pl, pozostałe dane teleadresowe takie jak powyżej. 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu załatwienia spraw, które leżą w kompetencjach Samorządu Województwa. Realizujemy zadania publiczne o charakterze wojewódzkim, zgodnie z przepisami prawa: ustawą z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa, innymi szczególnymi przepisami prawa, statutem Województwa. Dane osobowe przetwarzamy ponieważ: 1) wykonujemy obowiązki prawne (art. 6. ust. 1 lit. c rozporządzenia 2016/679); 2) wykonujemy zadania w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przyznanej Województwu (art. 6. ust. 1 lit. e rozporządzenia 2016/679); 3) wykonujemy zobowiązania umowne (art. 6. ust. 1 lit. b rozporządzenia 2016/679). W szczególnych sytuacjach mogą istnieć także inne powody, np. ustalanie, dochodzenie lub obrona roszczeń lub wyrażona przez Panią/Pana zgoda. Informacje o konkretnych celach przetwarzania, podstawach prawnych zostaną przekazane w ramach realizacji danej sprawy, np. na dedykowanym formularzu, jeśli ma zastosowanie. 4. W określonych sytuacjach Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane innym podmiotom. W przypadku innych organów administracji publicznej podstawą przekazywania będą właściwe dla danej sytuacji przepisy prawa. Ponadto odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby upoważnione przez administratora danych osobowych, dostawcy usług w takich obszarach jak: usługi pocztowe lub kurierskie, wykonywanie lub dostarczanie systemów informatycznych niezbędnych do funkcjonowania Urzędu, obsługa archiwalna, bankowa w zakresie realizacji płatności. Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane każdemu zainteresowanemu taką informacją lub publikowane w BIP Urzędu. 5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres, który będzie indywidualny w zależności od rodzaju sprawy, której Pani/Pana dane osobowe będą dotyczyć. Urząd ma obowiązek przechowywania akt spraw w interesie publicznym. Okres przechowywania wynikał będzie z przepisów prawa dotyczących archiwizacji, instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej, może także wynikać ze szczególnych przepisów mających zastosowanie do załatwienia Pani/Pana sprawy. 6. W związku z przetwarzaniem przez Województwo danych osobowych, posiada Pani/Pan szereg praw: 1) dostępu do swoich danych osobowych i informacji na temat sposobu ich przetwarzania, 2) żądania ich sprostowania, 3) żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, 4) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w sytuacji, gdy podstawą ich przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. e rozporządzenia 2016/679. W przypadkach gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody ma Pani/Pan prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Prawa te mogą w szczególnych przypadkach podlegać ograniczeniom wynikającym z przepisów. Powyższe prawa można realizować kontaktując się z administratorem lub inspektorem ochrony danych. Ponadto istnieje możliwość wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych. 7. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, chyba że w konkretnej sytuacji zostanie przekazana informacja, że podanie danych jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych osobowych, tam gdzie jest to obowiązkowe będzie brak możliwości realizacji Pani/Pana sprawy czy zawarcia umowy.
|
|||||