Zgłoszenie wpisu do rejestru ośrodków, w których mogą odbywać się turnusy rehabilitacyjne

Katalog usług Zdrowie
Ogólny opis
  1. Rejestr ośrodków, w których mogą odbywać się turnusy rehabilitacyjne dla osób niepełnosprawnych korzystających z dofinansowania z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych prowadzony jest przez wojewodę.
  2. Wpisu do rejestru dokonuje się na okres 3 lat, na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości, w której zlokalizowany jest ośrodek, albo na wniosek prowadzącego ośrodek.
  3. Ośrodki ubiegające się o uzyskanie wpisu do rejestru ośrodków, w których mogą odbywać się turnusy rehabilitacyjne powinny złożyć wniosek do samorządu województwa, który po zaopiniowaniu wniosku przekazuje go wojewodzie.
  4. Opinia Samorządu Województwa sporządzona jest na podstawie wizji lokalnej ośrodka i zawiera:
    1. Stwierdzenie zgodności lub braku zgodności informacji zawartych we wniosku ośrodka ze stanem faktycznym.
    2. Informację o standardzie ośrodka.
    3. Ocenę warunków sanitarno-higienicznych.
    4. Ocenę warunków sanitarno-higienicznych, dokonaną przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
    5. Ocenę możliwości zapewnienia osobom niepełnosprawnym dogodnych warunków pobytu, odpowiednich do rodzaju ich niepełnosprawności.
    6. Ocenę zaplecza i jego wyposażenia do realizacji programów turnusów i prowadzenia różnych form aktywnej rehabilitacji, w tym zajęć mających na celu poprawę psychofizycznej sprawności uczestników tych turnusów i zajęć wypoczynkowych, oraz zaplecza do przeprowadzenia zabiegów fizjoterapeutycznych w przypadku turnusu z programem zawierającym takie zabiegi, w zależności od rodzaju turnusów, które będą odbywały się w ośrodku.
    7. Stwierdzenie spełniania warunków określonych w § 15 ust. 1 pkt 2-4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz.U. 2007 r., Nr 230, poz. 1694 ze zm.).
    8. Inne uznane za istotne informacje o ośrodku.
Wymagane dokumenty
  1. Wypełniony formularz wniosku.
  2. Tytuł prawny do obiektu - kopię aktualnego odpisu księgi wieczystej nieruchomości w której zlokalizowany jest ośrodek, wydaną nie później niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu.
  3. Kopię umowy dzierżawy lub najmu nieruchomości w przypadku gdy ośrodek nie jest prowadzony przez właściciela nieruchomości, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu.
  4. Zgodę właściciela nieruchomości na prowadzenie ośrodka, w przypadku dzierżawy, najmu, współwłasności nieruchomości.
  5. Kopię zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej w przypadku osób fizycznych prowadzących tę działalność (wydane nie później niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku), potwierdzonego za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu.
  6. Kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny dokument potwierdzający osobowość prawną jednostki w przypadku jednostek posiadających osobowość prawną (wydany nie później niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku), potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu.
  7. Kopie zaświadczeń o nadaniu nr NIP, REGON, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu.
  8. Kopię statutu (w przypadku jego posiadania), potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu.
  9. Kopię umowy zawartej z innym podmiotem, w przypadku gdy ośrodek nie posiada własnego, pełnego zaplecza rekreacyjno-wypoczynkowego oraz do prowadzenia zajęć sportowych i zapewnia osobom niepełnosprawnym możliwość dogodnego korzystania poza ośrodkiem z takiego zaplecza, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu.
  10. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
Sposób dostarczania dokumentów

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

  1. Drogą elektroniczną za pomocą platformy ePUAP (wymagany podpis elektroniczny, na adres: Skrytka ePUAP: /UMWSL/skrytka).
  2. Przesłać pocztą tradycyjną.
  3. Złożyć bezpośrednio w urzędzie.
Miejsce złożenia dokumentów w urzędzie
  1. Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, ul. Ligonia 46,40-037 Katowice
    1. dokumenty, w tym na elektronicznych nośnikach danych, należy złożyć w biurze podawczym Kancelarii Ogólnej (pok. 164) przy ul. Ligonia 46, w godzinach 7:30–15:30.
  2. Biuro Zamiejscowe w Bielsku-Białej, Bielsko-Biała, ul. Piastowska 40.
  3. Biuro Zamiejscowe w Częstochowie, Częstochowa, ul. Sobieskiego 7.
Opłaty

Wniosek jest wolny od opłat

Terminy i sposób załatwienia sprawy
  1. Ośrodki ubiegające się o uzyskanie wpisu do rejestru ośrodków przyjmujących grupy turnusowe składają wniosek o wpis do rejestru do właściwego terytorialnie samorządu województwa, który po zaopiniowaniu kompletnego wniosku oraz przeprowadzeniu wizji lokalnej w ośrodku w terminie 30 dni przekazuje postanowienie w sprawie opinii wojewodzie. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
  2. W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 30 dni.
  3. Nieusunięcie braków w wyznaczonym terminie powoduje niewydanie opinii i pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
Informacje na temat przebiegu spraw

Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej z Departamentem Nadzoru Podmiotów Leczniczych i Ochrony Zdrowia, ul. Ligonia 46 /siedziba - ul. Reymonta 24; 40-037 Katowice, telefon: +48 (32) 77 40 953; fax: +48 (32) 77 40 906; mail: zdrowie@slaskie.pl, godziny pracy: 7:30 - 15:30

Tryb odwoławczy

Nie występuje.

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski związane z praca urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:

  1. Drogą elektroniczną za pomocą platformy ePUAP (wymagany podpis elektroniczny, na adres: Skrytka ePUAP: /UMWSL/skrytka).
  2. Przesłać pocztą tradycyjną.
  3. złożyć bezpośrednio w urzędzie.
Informacje dodatkowe
  1. Wpis do rejestru może otrzymać ośrodek, jeżeli wniosek ośrodka został złożony przez właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości, w której zlokalizowany jest ośrodek, albo prowadzącego ośrodek.
  2. Posiada:
    • bazę noclegową i żywieniową umożliwiającą realizację turnusów dla co najmniej 20-osobowej zorganizowanej grupy osób niepełnosprawnych oraz dla niezbędnych opiekunów i kadry,
    • zaplecze do realizacji programów turnusów oraz aktywnych form rehabilitacji, w tym prowadzenia zajęć mających na celu poprawę psychofizycznej sprawności uczestników turnusów i zajęć wypoczynkowych oraz zaplecze do przeprowadzenia zabiegów fizjoterapeutycznych w przypadku turnusów z programem zawierającym takie zabiegi oraz innych zajęć wynikających z programu turnusu,
    • zaplecze do realizacji zajęć kulturalno-oświatowych,
    • zaplecze rekreacyjno-wypoczynkowe,
    • gabinet lekarski lub zabiegowy wyposażony w umywalkę z bieżącą wodą, leżankę lekarską, wagę lekarską, aparat do mierzenia ciśnienia oraz podstawowy zestaw do udzielania pierwszej pomocy.
  3. Obiekty, pomieszczenia, infrastruktura i otoczenie ośrodka dostępne są dla grup osób niepełnosprawnych, wskazanych we wniosku oraz zapewniają bezpieczne i samodzielne użytkowanie,
  4. Spełnia dla poszczególnych grup osób niepełnosprawnych określone w rozporządzeniu warunki dostępności,
  5. Uzyskał opinię samorządu województwa,
  6. Uzyskał pozytywną ocenę wojewody.
Podstawa prawna
  1. Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tekst jednolity: Dz. U. 2021 r., poz. 573).
  2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz.U. 2007 r., Nr 230, poz. 1694 ze zm.).
  3. Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (tekst jednolity: Dz.U. 2020 r., poz. 1668 ze zm.)
Przetwarzanie danych osobowych

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia UE o ochronie danych osobowych nr 2016/679 informujemy, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Marszałek Województwa Śląskiego,
    z siedzibą przy ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice, adres email: kancelaria@slaskie.pl, strona internetowa: bip.slaskie.pl.
  2. Została wyznaczona osoba do kontaktu w sprawie przetwarzania danych osobowych (inspektor ochrony danych), adres email: daneosobowe@slaskie.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach: obsługi wniosków do rejestru ośrodków, w których mogą odbywać się turnusy rehabilitacyjne (przyjmowanie, opiniowanie wniosków, przekazanie wniosków do Wojewody) oraz w celu ich archiwizacji.
    • Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny ciążący na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) wynikający z art. 10d ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych oraz art. 6 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach i rozporządzenia z dnia 18 stycznia 2011 r. Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
  4. Pani/Pana dane osobowe będą ujawniane osobom upoważnionym przez administratora danych osobowych, podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, operatorowi pocztowemu lub kurierowi (w przypadku korespondencji papierowej), operatorom platform do komunikacji elektronicznej (w przypadku komunikacji elektronicznej), podmiotom realizującym archiwizację oraz zapewniającym obsługę teleinformatyczną Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.
    • Dane zawarte we wniosku zostaną przekazane Wojewodzie Śląskiemu.
    • Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane każdemu zainteresowanemu taką informacją lub publikowane w BIP Urzędu.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres co najmniej 10 lat od momentu zakończenia sprawy. Po upływie tego okresu akta sprawy będą podlegać ekspertyzie ze względu na ich charakter, treść i znaczenie. Na tej podstawie nastąpić może zmiana okresu przechowywania dokumentacji, włącznie z uznaniem jej za materiały podlegające wieczystemu przechowywaniu w Archiwum Państwowym.
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, usunięcia (przy uwzględnieniu ograniczeń z art. 17 ust. 3 rozporządzenia), prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  7. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Podanie danych jest obowiązkowe a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości realizacji sprawy.
  8. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 rozporządzenia.
Karta usługi w ePUAP

link do Pisma ogólnego do podmiotu publicznego:karta usługi w serwisie ePUAP

 

Załączniki

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego

ul. Ligonia 46
40-037 Katowice
tel.: +48 (32) 20 78 888
e-mail: kancelaria@slaskie.pl

NIP Województwa (rozliczenia): 9542770064  
NIP Urzędu (spr. pracownicze): 9542260713

REGON: 276284638

Strona internetowa Województwa Śląskiego: slaskie.pl

Logo głównego BIP.
Powrót na początek strony